Techninė apžiūra: kainos, dažniausios problemos, periodiškumas ir kt.

Privalomoji techninė apžiūra

Turinys:

Privalomoji techninė apžiūra

Privalomoji techninė apžiūra – tai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų būtinas techninės būklės patikrinimas, kurio metu nustatoma transporto priemonės ir priekabos tapatybė bei įvertinama – ar jų techninė būklė atitinka teisės aktų nustatytus reikalavimus.

Privalomosios techninės apžiūros kainos

Techninės apžiūros kainos gali labai skirtis priklausomai techninės apžiūros centro. Visgi, dažnai kainos yra gana panašios. Lietuvoje apžiūros kaina paprastai svyruoja:

  • Lengviesiems automobiliams: apie 20-60 eurų.
  • Motociklams ir mopedams: dažnai mažesnė, apie 15-40 eurų.
  • Krovininiams automobiliams: gali būti brangesnė, apie 40-100 eurų, priklausomai nuo jų dydžio ir tipo.
  • Autobusams ir troleibusams: kaina gali siekti 60-150 eurų, priklausomai nuo jų dydžio ir specialių reikalavimų.

Be pagrindinės apžiūros kainos – gali būti taikomos ir papildomos išlaidos, tad kiekvienu atveju reikia domėtis asmeniškai punkto teikiamomis paslaugomis bei galimybėmis. Svarbu patikrinti konkrečių techninės apžiūros centrų kainas ir galimus papildomus mokesčius prieš atliekant apžiūrą.

Techninės patikros periodiškumas

Transporto priemonių techninės apžiūros periodiškumas priklauso nuo jų klasės ir paskirties.

  • Motociklams ir mopedams: pirmoji privalomoji techninė apžiūra atliekama po trejų metų nuo pirmos registracijos, o vėliau – kas 24 mėnesius.
  • Lengviesiems automobiliams: pirmoji apžiūra taip pat atliekama po trejų metų nuo pirmos registracijos, vėliau – kas 24 mėnesius.
  • Autobusams ir troleibusams: pirmoji techninė apžiūra atliekama po metų nuo pirmos registracijos, vėliau – kas 6 mėnesius.
  • Krovininiams automobiliams: pirmoji apžiūra atliekama po metų arba dviejų nuo pirmos registracijos datos, vėliau – kas 12 mėnesių.

Kitų privalomųjų apžiūrų datos skaičiuojamos nuo pirmosios techninės apžiūros datos.

Kaip registruotis techninei apžiūrai?

Registracija į techninę apžiūrą internetu yra patogi paslauga, kuria šiuo metu naudojasi apie penktadalis transporto priemonių savininkų. Ši galimybė leidžia užsiregistruoti ir sumokėti už paslaugas elektroniniu būdu techninės apžiūros stotyse visoje šalyje.

Tiesa, norėdami registruotis į techninę apžiūrą – galite pasirinkti internetinę registraciją arba paskambinti į pasirinktą techninės apžiūros stotį.

Registruojantis internetu – Jums reikės įvesti transporto priemonės valstybinius ir registracijos liudijimo numerius. Tada pasirinkite pageidaujamą apžiūros vietą (miestą, TA stotį) ir laiką (dieną ir valandą). Nurodykite kontaktinį telefoną arba el. pašto adresą, kuriuo bus išsiųstas aktyvavimo kodas. Įvedus šį kodą – patvirtinsite savo registraciją techninei apžiūrai. Taip pat, likus parai iki apžiūros – gausite priminimą apie paskirtą apžiūros vietą ir laiką.

Jei negalite atvykti į techninę apžiūrą – būtinai atšaukite registraciją internetu arba paskambinkite pasirinktos techninės apžiūros stoties telefonu.

Naujausi KET testai, KET bilietai internetu

Tinkamai pasiruoškite valstybiniam Regitros teorijos egzaminui su VairavimoTestai.lt ir išlaikykite egzaminą iš pirmo karto!

Nemokamas KET testas

Dažniausiai pasitaikančios problemos

Techninė apžiūra gali būti sklandi ir greita, tačiau kartais gali sukelti gana daug rūpesčių. Aptarsime dažniausiai kylančias problemas dėl kurių techninė apžiūra nepraeinama. Jas žinant galima kur kas paprasčiau pasiruošti apžiūrai.

Apžiūros metu tikrinami įvairūs automobilio komponentai – įskaitant stabdžius, amortizatorius, apšvietimą, išmetimo sistemą ir kitas svarbias dalis. Po apžiūros gausite pažymą, kuri patvirtina – ar automobilis atitinka reikalavimus. Jei nustatomi trūkumai – juos reikės pašalinti ir atlikti pakartotinę apžiūrą.

Techninių apžiūrų statistika rodo, kad prieš privalomą apsilankymą techninės apžiūros centre visus transporto priemonių gedimus pašalinti ir pirmu bandymu išlaikyti patikrinimą pavyksta tik maždaug pusei automobilių savininkų. Dažniausiai aptinkami trūkumai yra šie:

  1. Nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai.
  2. Netvarkinga pakabos sistema.
  3. Netvarkinga stabdžių sistema.

Dažniausiai problemos kyla dėl apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų: netinkamai sureguliuoti tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintai, netinkami šviesos šaltiniai (pvz., dujų išlydžio lemputės („Xenon”) vietoje halogeninių lempučių). Senesniems automobiliams ir tiems, kurie ilgai eksploatuojami – didesnė tikimybė, kad techninės apžiūros metu bus rastos problemos su apšvietimu ir šviesos signalizacija. Lietuvoje, automobiliams, kurių amžius nuo 7 iki 17 metų – apie 30–35% visų trūkumų susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos įrenginiais.

Antroji pagal dažnumą problema yra ratai ir pakaba. Dažniausiai problemos su priekinės pakabos kreipiančiosiomis sistemomis ir tampriųjų elementų per dideliu laisvumu bei lankstų klibėjimu. Automobiliuose, kurių amžius nuo 11 iki 15 metų – tokių trūkumų pasitaiko daugiausia (~20%). Taip pat kartais aptinkamas galinės pakabos lankstų klibėjimas. Dažnai būna, kad padangos ir ratai neatitinka techninių reikalavimų, pavyzdžiui, naudojamos netinkamos padangos arba padangos ir (ar) ratlankiai išsikiša už kėbulo ribų.

Trečia pagal dažnumą problema yra netvarkinga stabdžių sistema. Pagrindinės priežastys: galinės ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas, per mažos stovėjimo stabdžio jėgos ir menkas stabdymo efektyvumas. Su amžiumi tokių trūkumų daugėja, todėl senesnių automobilių savininkai turi daugiau dėmesio skirti stabdžių sistemos priežiūrai.

Be to, dažnai pasitaiko kėbulo konstrukcijos trūkumų: rūdijimas ir korozijos židiniai kėbulo išorėje, netinkamas elementų remontas ir prasta remonto kokybė.

Dažnos įvairios variklio ir transmisijos problemos apima: išmetamų kenksmingų medžiagų (CO) normas viršijantį kiekį ir eksploatacinių skysčių prasisunkimą. Tokios problemos dažniausiai būdingos automobiliams, kurie gali būti varomi tiek benzinu, tiek dujomis.

Kitos dažnos problemos:

  • Transporto priemonės nesukomplektavimą pagal nustatytus reikalavimus (trūksta arba netinkama vaistinėlė, gesintuvas, avarinio sustojimo ženklas...).
  • Variklio išmetamų kenksmingų medžiagų kiekis viršija leistinas ribas.
  • Skysčių prasisunkimas iš variklio, transmisijos ar kitų agregatų.
  • Prasta išmetimo sistemos būklė.
  • Bloga priekinės pakabos techninė būklė, tokia kaip išklibę lankstai (šarnyrai) arba nesandarūs amortizatoriai.
  • Išklibę vairavimo sistemos lankstai (šarnyrai).
  • Laisvumas galinėje pakaboje.
  • Netinkamos padangos arba per mažas padangų protektoriaus gylis.
  • Suplyšę lygių kampinių greičių lankstų apsauginiai apvalkalai.
  • Nevienodai stabdo galinės ašies ratai.
  • Netvarkingas stovėjimo stabdys.
  • Sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės.
  • Per mažas stabdžių trinkelių antdėklų storis, labai susidėvėję stabdžių diskai.
  • Netvarkingi gabaritiniai žibintai, posūkių rodikliai, valstybinio numerio ženklo apšvietimas (nešviečia, įtrūkę šviesos sklaidytuvai).
  • Neveikia stiklo valytuvai ir/arba plovikliai.
  • Neveikia salono apšildymo ir priekinių stiklų apipūtimo prietaisai.
  • Nepateikiami reikalingi dokumentai.

Techninės apžiūros eiga

Techninė apžiūra vyksta pagal šią nuoseklią procedūrą:

  • Automobilio išorės patikrinimas. Apžiūrimi automobilio kėbulas, langų stiklai ir žibintai.
  • Automobilio vidinės dalies patikrinimas. Tikrinamas vairo mechanizmas, garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, vairuotojo sėdynė, saugos diržai bei žibintų valdymo jungikliai.
  • Važiuoklės patikrinimas. Patikrinama važiuoklė ir jos mechanizmai, automobilio dugnas ir suvirinimo siūlės dėl korozijos požymių, padangų būklė, ratų tvirtinimas ir vairavimo sistemos veikimas. Jei automobilis turi vilkimo kablį – tikrinamas jo tvirtinimo stabilumas.
  • Stabdžių ir žibintų patikrinimas. Stabdžiai ir žibintai tikrinami naudojant specialią įrangą. Stabdžiai turi atitikti nustatytus parametrus užtikrinančius saugų automobilio stabdymą. Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai turi būti tinkamai sureguliuoti, kad neakintų kitų eismo dalyvių ir užtikrintų gerą kelio matomumą.
  • Aplinkosauginė patikra. Naudojant specialią įrangą tikrinama – ar automobilis neišmeta per daug teršalų, ar nėra alyvos, degalų ar kitų skysčių nuotėkio iš variklio ir transmisijos.

Po techninės apžiūros pateikiama rezultatų ataskaita. Jei aptinkami trūkumai – juos reikia pašalinti kuo greičiau. Jei automobilis atitinka visus reikalavimus – apžiūros rezultatai įregistruojami Centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje ir išduodama techninės apžiūros rezultatų ataskaita.

Pasiruošimas automobilio techninei apžiūrai

Pasirengimas automobilio techninei apžiūrai gali padėti užtikrinti, kad Jūsų transporto priemonė praeis patikrinimą be problemų.

Patikrinkite apšvietimą. Įsitikinkite, kad visi žibintai (priekiniai, galiniai, posūkių, stabdžių ir numerio apšvietimo) veikia tinkamai ir yra gerai sureguliuoti. Patikrinkite, ar nėra įtrūkimų ar kitų pažeidimų žibintų stikluose.

Patikrinkite stabdžius. Įsitikinkite, kad stabdžių sistema veikia efektyviai. Patikrinkite stabdžių trinkelių ir diskų būklę, taip pat stabdžių skysčio lygį.

Patikrinkite padangas. Patikrinkite, ar padangų protektoriaus gylis atitinka nustatytus reikalavimus ir ar padangos nėra pažeistos. Taip pat įsitikinkite, kad padangos yra tinkamai sureguliuotos ir nesusidėvėjusios.

Patikrinkite alyvas ir skysčius. Patikrinkite variklio alyvos lygį, transmisijos skysčių, aušinimo skysčio ir stabdžių skysčio lygį. Užtikrinkite, kad visi skysčiai būtų pakankami ir tinkami.

Patikrinkite pakabą. Patikrinkite, ar pakaba neturi matomų pažeidimų ir ar visi šarnyrai, amortizatoriai bei kitos dalys yra gerai pritvirtinti ir veikia tinkamai.

Patikrinkite vairo sistemą. Įsitikinkite, kad vairo sistema veikia be jokių trūkumų, nėra per didelio laisvumo ar kitų problemų.

Patikrinkite saugos diržus. Patikrinkite, ar visi saugos diržai yra gerai pritvirtinti ir veikia be trūkumų.

Patikrinkite automobilio dokumentus. Įsitikinkite, kad visi reikiami dokumentai, tokie kaip registracijos liudijimas ir draudimo polisas, yra galiojantys ir lengvai prieinami.

Atsikratykite atliekų. Išvalykite automobilio vidų ir pašalinkite nereikalingas atliekas, kurios gali trukdyti apžiūros metu.

Atlikite prevencinę apžiūrą. Jei nesate tikri dėl kokios nors dalies būklės – apsvarstykite galimybę pasikonsultuoti su mechaniku ir atlikti išankstinę patikrą prieš oficialią techninę apžiūrą.

Šie žingsniai padės užtikrinti, kad techninė apžiūra vyks sklandžiai ir padės išvengti papildomų remonto išlaidų ar atidėjimų.

KET bilietų kainos vos nuo
0,28 /val.