Regitros klausimai prieš praktikos egzaminą

Regitros klausimai prieš praktikos egzaminą

Turinys:

Regitros klausimai

Prieš praktikos egzaminą Regitroje – egzaminuotojas gali paklausti vieno ar kelių klausimų apie automobilio priežiūrą arba saugumą. Šiuo klausimus ir aptarsime. Nepamirškite, kad nežinant atsakymo į juos – instruktorius gali neleisti laikyti praktikos egzamino.

Praktikos egzaminas VĮ „Regitroje“ neapsiriboja vien ties praktinių žinių ir vairavimo patikrinimu, jo metu tikrinamos ir egzaminuojamojo teorinės žinios. Prieš laikant praktikos egzaminą arba jo pradžioje, egzaminuotojas paklaus trijų su transporto priemone susijusių klausimų. Kiekvienas neatsakytas arba neteisingai atsakytas klausimas bus užskaitytas kaip nekritinė klaida ir skaičiuosis į bendrą egzamino vertinimą. Viso egzamino metu galima padaryti ne daugiau kaip 8 nekritines arba 1 kritinę klaidą. Šiame straipsnyje pateiksime sąrašą klausimų, kurių egzaminuotojas gali paklausti laikant B kategorijos vairavimo egzaminą.

B kategorijos praktikos egzamino Regitros klausimai

Jeigu atsakant į kurį nors iš pateiktų klausimų reikėtų pakelti automobilio variklio gaubtą, tai turi atlikti egzaminuotojas.

Klausimas nr. 1: Parodykite, kur reikėtų patikrinti alyvos lygį variklyje.
Atsakymas: Su po variklio gaubtu esančia ryškiaspalve matuokle šalia variklio bloko.
variklio alyvos matuoklė

Klausimas nr. 2: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar alyvos kiekis esantis variklyje yra pakankamas.
Atsakymas: Prieš atliekant tikrinimą, automobilis turi stovėti lygioje padėtyje, o jo variklis turi būti šaltas. Ištraukus alyvos lygio matuoklę ją reikia nuvalyti skudurėliu ar šluoste ir ją nuvalius vėl įkišti iki galo. Tuomet vėl ištraukti ir tikrinti. Alyvos lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX žymių.

Klausimas nr. 3: Parodykite/paaiškinkite, kaip patikrinsite ar veikia automobilio vairo stiprintuvas.
Atsakymas: Kuomet variklis neužvestas – vairas turi suktis sunkiai. Variklį užvedus – vairas sukasi lengvai. Jeigu tiek užvedus, tiek užgesinus variklį vairas sukasi sunkiai, tuomet vairo stiprintuvo nėra arba jis sugedęs.

Klausimas nr. 4: Parodykite, kur patikrinsite variklio aušinimo skysčio lygį sistemoje.
Atsakymas: Pagal po variklio gaubtu esantį aušinimo skysčio bakelį, ant kurio kartais taip pat būna pavaizduotas piešinys su garais.
aušinimo skysčio talpa

Klausimas nr. 5: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar aušinimo skysčio lygis sistemoje yra pakankamas.
Atsakymas: Matavimas vyksta, kai automobilio variklis yra atvėsęs arba šaltas, priešingu atveju kamštis gali iššauti. Matuoti reikia pagal MAX ir MIN žymas esančias ant aušinimo skysčio bakelio.

Klausimas nr. 6: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar veikia stovėjimo stabdys.
Atsakymas: Lėtai judant automobiliu pirmąja pavara, po truputį traukiant stovėjimo stabdį turi jaustis pasipriešinimas.

Klausimas nr. 7: Parodykite, kur rasite langų plovimo skysčio talpą.
Atsakymas: Šią talpą rasite po variklio gaubtu, ant jos dažnai būna pavaizduotas ant stiklo bėgančio vandens simbolis.
langų plovimo skysčio talpa

Klausimas nr. 8: Paaiškinkite, kaip patikrinsite langų plovimo skysčio lygį sistemoje.
Atsakymas: Langų plovimo skysčio talpa dažnai būna permatoma, tad tikrinti galima apžvalgos būdu, stebint, kad skysčio lygis būtų tarp MIN ir MAX žymų esančių ant talpos. Daugumoje automobilių apie per mažą šio skysčio lygį taipogi praneša užsidegusi lemputė prietaisų skydelyje.

Klausimas nr. 9: Paaiškinkite, kaip patikrinti ar veikia įspėjamasis garso signalas.
Atsakymas: Įjungus degimą arba užvedus variklį, paspaudę garso signalą jį turėtumėte girdėti.

Klausimas nr. 10: Parodykite, kur yra stabdžių skysčio talpa.
Atsakymas: Stabdžių skysčio talpą rasite po variklio gaubtu su ant jos pavaizduotais simboliais. Dažniausiai, tai simbolis panašus į kaladėlių ženklą, kuris užsidega prietaisų skydelyje.
stabdžių skysčio talpa

Klausimas nr. 11: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar stabdžių skysčio lygis yra pakankamas saugiam eismui.
Atsakymas: Ant stabdžių skysčio talpos rasite MIN ir MAX žymas. Skysčio lygis turėtų būti tarp šių žymų.

Klausimas nr. 12: Parodykite, kaip patikrinsite ar veikia automobilio posūkių signalai.
Atsakymas: Įjungus degimą arba užvedus variklį, įjunkite posūkio signalą. Išlipę iš automobilio, apžvalgos būdu pažiūrėkite ar veikia įjungtas signalas.

Klausimas nr. 13: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar veikia stabdžių šviesos žibintai.
Atsakymas: Tai yra raudoni žibintai esantys automobilio gale. Tikrinti galima privažiavus prie sienos ar paviršiaus, nuo kurio matytumėte žibintų atspindį. Taip pat, tikrinti galite ant stabdžių pedalo uždėję sunkų objektą, pvz. gesintuvą, ir pažiūrėję išlipę iš automobilio.

Klausimas nr. 14: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar veikia darbinis stabdys.
Atsakymas: Lėtai važiuojant automobiliu, spauskite stabdžių pedalą, tai padarius turėtų jaustis stabdymas. Esant neužvestam varikliui – nuolat spaudinėkite stabdžių pedalą, po kiekvieno paspaudimo turėtų jaustis vis didesnis pasipriešinimas. Jeigu kas kart paspaudus, pedalas įsispaudžia tokiu pat lengvumu, tuomet stabdys neveikia.

Klausimas nr. 15: Parodykite/paaiškinkite, kaip patikrinsite ar veikia visi žibintai.
Atsakymas: Apžvalgos būdu, įjungus atitinkamus žibintus ir išlipus iš automobilio apžiūrai.

Klausimas nr. 16: Paaiškinkite, kaip sužinoti rekomenduojamą oro slėgio lygį padangose.
Atsakymas: Lentelė su šia informacija randama ant vairuotojo durų statramsčio jas atidarius arba kuro bako durelių viduje, priklausomai nuo automobilio.

Klausimas nr. 17: Paaiškinkite, kaip patikrinti oro slėgį padangose.
Atsakymas: Slėgis padangose matuojamas manometru, atsukamas padangos ventilio dangtelis ir įkišamas manometras.

Klausimas nr. 18: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar padangų protektoriaus storis yra pakankamas saugiam eismui.
Atsakymas: Padangų protektoriaus rašto gylis matuojamas slankmačiu. Žiemos sezonu storis negali būti plonesnis nei 3mm, o vasaros sezonu – 1,6mm.

Klausimas nr. 19: Paaiškinkite, kaip patikrinsite ar bendra padangų būklė tinkama važiavimui ir saugiam eismui.
Atsakymas: Apžvalgos būdu. Padangos turi būti geros būklės, vienodų parametrų, nesudriskę, negumbuotos ir atitinkančios sezoną.

Klausimas nr. 20: Parodykite, kaip patikrinsite ar veikia avarinis šviesos signalas.
Atsakymas: Apžvalgos būdu. Įjungę avarinį šviesos signalą išlipkite iš automobilio ir patikrinkite ar mirksi visos signalų lemputės.

A1, A kategorijų praktikos egzamino Regitros klausimai

Klausimas nr. 1: Nurodykite, kur tikrinsite alyvos lygį variklyje.
Atsakymas: Vizualiai. Alyvos lygis variklyje yra tikrinamas pažiūrėjus per stikliuką šalia karterio. Arba gali būti naudojamas matuoklis. 

Klausimas nr. 2: Pasakykite, kaip Jūs tikrinsite – ar alyvos lygis variklyje yra užtektinas.
Atsakymas: Motociklas turi privalo stovėti tiesiai (nepasviręs). Tuomet skudurėliu nuvalykite alyvą nuo specialaus matuoklio, įkiškite jį į alyvą ir vėl ištraukite. Alyvos lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX rodiklių. Jei žiūrite per stikliuką – jame turi matytis alyvos lygis tarp MIN ir MAX žymų.

Klausimas nr. 3: Parodykite – kur yra stabdžių skysčio talpa.
Atsakymas: Priekinių stabdžių skysčio talpa yra prie priekinių stabdžių rankenėlės. O galinių stabdžių skysčio talpa yra po motociklo sėdyne.

Klausimas nr. 4: Pasakykite – kaip Jūs tikrinsite, ar stabdžių skysčio lygis yra užtektinas, kad važiuotumėte saugiai.
Atsakymas: Skysčio lygį galima pamatyti per skaidrią bakelio sienelę. Jis turi būti tarp MIN ir MAX ribų.

Klausimas nr. 5: Atsakykite, kaip Jūs tikrinsite varančiosios grandinės (ar kito tipo transmisijos elementų) būklę.
Atsakymas: Sukant galinį ratą – grandinė (ar kiti transmisijos elementai) turi tolygiai gulti ant žvaigždutės. Taip pat visi grandinės nareliai turi laisvai, lengvai judėti. Grandinės išsitempimas tikrinamas pamatuojant jos ilgį tarp nustatyto narelių skaičiaus.

Klausimas nr. 6: Nurodykite, kaip tikrinsite – ar oro slėgis padangose užtektinas, kad būtų galima važiuoti saugiai.
Atsakymas: Oro slėgis padangose tikrinamas specialiu prietaisu – manometru. Rodmenis palyginkite su gamintojo rekomenduota reikšme ir sužinosite – ar oro slėgio padangose užtenka, kad būtų galima saugiai važiuoti. 

Klausimas nr. 7: Pasakykite, kaip tikrinsite – ar padangų protektoriaus rašto gylio užtenka, kad būtų galima važiuoti saugiai.
Atsakymas: Padangų protektoriaus rašto gylį galima nustatyti specialiu įrankiu – slankmačiu. Padangos protektorius turi indikatorius, kuris ir parodo – koks yra minimalus leistinas gylis. Šiuo atveju taisyklėse nurodytas minimalus gylis 0,8 mm.

Klausimas nr. 8: Atsakykite, kaip tikrinsite – ar apskritai padangų būklė yra tinkama važiuoti saugiai.
Atsakymas: Vizualiai. Apžiūrėkite padangas. Esmė, kad jos – neturi būti įtrūkusios, gumbuotos, supjaustytos ar kitaip deformuotos. Protektoriaus rašto gylis turi atitikti leistiną min 0,8 mm, padangos nusidėvėjimas turi būti vienodas.

Klausimas nr. 9: Pasakykite, kaip tikrinsite – ar bendra stabdžių elementų būklė tinkama saugiam važiavimui.
Atsakymas: Stabdžių elementų būklę galima tikrinti transporto priemonės veikimo metu. Svarbiausia, kad pedalas judėtų lygiai ir be pasipriešinimo. Tikrinant stabdžių skysčio lygį ir spalvą – vizualiai vertinant stabdžių diskus ir kaladėles, taip pat patikrinant, ar stabdžių žibintai veikia teisingai – bus galima pamatyti saugumo lygį.

Klausimas nr. 10: Parodykite – kaip tikrinsite, ar veikia stabdžiai.
Atsakymas: Motociklą pastumkite nuspaudę stabdžius. Nuspausta stabdžių rankenėlė neturi pasiekti vairo. Stabdžio pedalo ir rankenėlės eiga neturi būti per minkšta.

Klausimas nr. 11: Parodykite, kaip tikrinsite – ar laisvai, lengvai juda vairas.
Atsakymas: Atsisėdus ant motociklo – pirmiausia vairą reikia kelis kartus pilnai pasukti į kairę ir į dešinę pusę. Tada nuspaudus priekinį stabdį – pastumdyti motociklą ir patikrinti ar vairas nekliba. Taip sukinėjant vairas turi suktis lengvai, negali klibėti, strigti.

Klausimas nr. 12: Parodykite, kaip tikrinsite – ar veikia žibintai, ar atšvaitai yra švarūs.
Atsakymas: Vertinama vizualiai, tad įjungus variklį pirmiausia reikia įjungti žibintus ir patikrinti ar dega priekinis žibintas, galinė lempa. Tuomet perjunkti į ilgąsias šviesas bei pakartoti. Reikia vizualiai apžiūrėti ar atšvaitai yra švarūs.

Klausimas nr. 13: Pasakykite arba parodykite – kaip tikrinsite, ar veikia įspėjamasis garso signalas.
Atsakymas: Nuspaudus garsinio signalo mygtuką – turi pasigirsti ryškus, aiškus signalas. Kai kuriuose motocikluose prieš tai reikia įjungti degimą.

Klausimas nr. 14: Parodykite, kaip tikrinsite – ar veikia posūkių signalai.
Atsakymas: Vizualiai. Kad veiktų posūkių signalai – degimas turi būti įjungtas. Pakaitomis įjungę posūkių signalus – apeikite motociklą ir apžiūrėkite – ar abiejų pusių posūkių signalai veikia tinkamai.

Naujausi KET testai, KET bilietai internetu

Tinkamai pasiruoškite valstybiniam Regitros teorijos egzaminui su VairavimoTestai.lt ir išlaikykite egzaminą iš pirmo karto!

Nemokamas KET testas

C1, C, D1, D kategorijų praktikos egzamino Regitros klausimai

Klausimas nr. 1: Atsakykite – kokius veiksmus atliksite su tachografu prieš pradėdamas darbą ir tuomet jį pabaigus.
Atsakymas: Prieš pradėdamas darbą – pirmiausia vairuotojas prisijungia prie tachografo ir pasirenka "Pradėti darbą" režimą. Tuomet, žinoma, patikrina – ar transporto priemonė veikia tinkamai. Darbo pabaigoje – spaudžia "Pabaigti darbą" režimą. Tada atsijungia nuo tachografo ir gali patikrinti darbo laiko ataskaitą, kuri užtikrina, kad visi duomenys yra teisingi.

Klausimas nr. 2: Parodykite arba pasakykite – kaip tikrinsite, ar oro sistemoje nėra nuotėkio.
Atsakymas: Išjungę variklį stebėkite – ar nemažėja slėgis sistemoje. Išjungę variklį paremkite ratus, atleiskite stovėjimo stabdį ir nuspaudę darbinį stabdį stebėkite – ar slėgis nenukrenta greičiau kaip 3 psi (0,2 atm) per minutę transporto priemonėje arba 4 psi (0,3 atm) per minutę transporto priemonių junginyje. Apeidami automobilį pasiklausykite – ar tiesiog nesigirdi šnypštimo.

Klausimas nr. 3: Atsakykite, į ką būtina atsižvelgti pakraunant transporto priemonę.
Atsakymas: Svarbiausia, kad krovinio svoris ir gabaritai turi neviršyti leistinų dydžių. Krovinį paskirstykite pagal leistinas apkrovas ašims. Taip pat būtinai patikrinkite ar padėklai tikrai tvarkingai yra apvynioti plėvele. Būtinai krovinį išdėstykite simetriškai, tad sunkesnius krovinius kraukite apačioje ir saugiai pritvirtinkite. Krovinys negali trukdyti matomumui, žinoma, kad negali byrėti ar teršti gamtos, aplinkos.

Klausimas nr. 4: Pasakykite – kaip tikrinsite žibintų ir atšvaitų būklę.
Atsakymas: Įjungęs degimą arba užvedęs automobilį prietaisų skydelyje – kartu su įjungtais žibintais užsidegs ir atitinkamos kontrolinės lemputės. Būtent taip bus galima patikrinti ir žibintų funkcionalumą. Dar viena opcija yra paeiliui įjungti žibintus ir tikrinti vizualiai apžiūrėjus ar žibintai šviečia tinkamai.

Klausimas nr. 5: Atsakykite, kaip tikrinsite stiklų būklę.
Atsakymas: Apeidami automobilį tiesiog apžiūrėkite – ar stiklai yra švarūs, nesuskilę, žinoma, nesubraižyti, stiklo paketai neprirasoję ir panašiai.

Klausimas nr. 6: Pasakykite – kaip tikrinsite purvasaugių būklę.
Atsakymas: Apeidami transporto priemonę apžiūrėkite – ar purvasaugiai nenutrūkę, neįplyšę, vizualiai tvarkingi.

Klausimas nr. 7: Atsakykite, kaip tikrinsite – ar oro slėgio padangose pakanka, kad saugiai važiuotumėte.
Atsakymas: Oro slėgį geriausia yra tikrinti specialiu prietaisu – manometru. Rodmenis palyginę su gamintojo rekomenduotu lygiu – sužinosite, ar oro slėgio padangose užtenka, kad važiavimas būtų saugus.

Klausimas nr. 8: Atsakykite, kaip tikrinsite – ar padangų protektoriaus rašto gylio užtenka saugiam važiavimui.
Atsakymas: Padangų protektoriaus rašto gylį galite pamatuoti slankmačiu arba specialiu įrankiu.

Klausimas nr. 9: Pasakykite, kaip tikrinsite – ar bendra transporto priemonės padangų būklė yra tinkama saugiai važiuoti.
Atsakymas: Reikia apžiūrėti vizualiai padangas. Jos neturi būti įtrūkusios, gumbuotos, supjaustytos ar kitaip deformuotos. Protektoriaus rašto gylis turi atitikti leistiną dydį, visų padangų nusidėvėjimas turi būti tolygus.

Klausimas nr. 10: Nurodykite, kaip tikrinsite stiklo valytuvų būklę.
Atsakymas: Papurškus skysčio – valytuvas turi tolygiai ir švariai nuvalyti stiklą. Žinoma, kad valytuvas neturi klibėti ant ašelės, nes būtent tai reikštų nusidėvėjusią tvirtinimo vietą.

Klausimas nr. 11: Pasakykite, kaip tikrinsite – ar kėbulo būklė yra tinkama saugiai važiuoti.
Atsakymas: Apeidami transporto priemonę apžiūrėkite – ar kėbulas nesurūdijęs, neišpuvęs, nesulūžęs, varžtai neatsisukę, ar jis visas yra vizualiai tvarkingas.

Klausimas nr. 12: Parodykite arba pasakykite – kaip tikrinsite, ar oro slėgis stabdžių sistemoje yra užtekinas saugiam važiavimui.
Atsakymas: Pirmiausia patikrinkite užvesto automobilio manometro parodymus. Įprastai slėgis sistemoje turi būti apie 125 psi (8,5 atmosferos). Išjungę variklį paremkite ratus, atleisite stovėjimo stabdį ir nuspaudę darbinį stabdį stebėsite – ar slėgis nekrenta greičiau kaip 3 psi (0,2 atm) per minutę automobilyje arba 4 psi (0,3 atm) per minutę transporto priemonių junginyje. Įjungę degimą ir spaudydami stabdžių pedalą išleidinėkite orą iš sistemos ir stebėsite – ar suveikia kontrolinis signalas (lemputė) nukritus slėgiui iki 60 psi (4 atm). Toliau išleidinėdami orą stebėkite – ar užsidaro stovėjimo stabdžio vožtuvas nukritus slėgiui iki 40 psi (2,7 atm).

Klausimas nr. 13: Nurodykite, kaip tikrinsite ar transporto priemonėje yra pakankamas skaičius gesintuvų ir jie atitinka reikalavimus.
Atsakymas: Transporto priemonėje tikrinsite, ar yra pakankamas skaičius gesintuvų pagal teisės aktų reikalavimus, kurie gali skirtis priklausomai nuo šalies ar regiono. Būtinai patikrinsiu kiekvieno gesintuvo būklę, įsitikinsiu, ar jie yra tinkamai sumontuoti ir pasiekiami, žiūrėsiu, ar jų galiojimo laikas nepasibaigęs, bei ar jie atitinka minimalius talpumo ir veikimo reikalavimus. Jei fiksuosiu trūkumus ar neatitikimus – įsitikinsiu, kad būtų atlikti reikiami pakeitimai arba papildymai. Tikslas yra užtikrinti saugią ir teisės aktuose numatytą automobilio apsaugą nuo gaisro.

Klausimas nr. 14: Atsakykite, kaip nustatysite – ar alyvos lygis variklyje yra užtektinas.
Atsakymas: Automobilis pastatomas lygioje vietoje, tepalas tikrinamas tik tada, kai variklis šaltas. Ištraukite alyvos lygio matuoklį ir nuvalę skudurėliu įkiškite jį atgal į jo vamzdelį iki galo ir vėl ištraukite. Alyvos lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX žymų.

Klausimas nr. 15: Pasakykite, kaip tikrinsite – ar ratų tvirtinimo veržlės yra patikimai užsuktos.
Atsakymas: Apeidami transporto priemone iš eilės raktu patikrinkite ratų veržles.

Klausimas nr. 16: Atsakykite – kaip tikrinsite pneumatinės pakabos padėtį ir būklę.
Atsakymas: Pakabos būklė periodiškai turėtų būti tikrinama auto servise. Taip pat gali būti vizualiai patikrinama – ar nelūžusios spyruoklės arba lingės, nepažeistos oro pagalvės. Važiuojant reikia atkreipti dėmesį ar nėra keistų garsų.

Klausimas nr. 17: Nurodykite, kaip tikrinsite – ar veikia stabdžių šviesos signalai.
Atsakymas: Pasitelkite pagalbininką, kuris apžiūrės – ar veikia stabdžių šviesos signalai, tuomet, kai Jūs nuspausite stabdžių pedalą.

Klausimas nr. 18: Parodykite arba pasakykite – kur tikrinsite skysčio lygį variklio aušinimo sistemoje.
Atsakymas: Suraskite ir parodykite aušinimo skysčio išsiplėtimo talpą.

Klausimas nr. 19: Pasakykite – kaip nustatysite, kad aušinimo skysčio lygis yra užtektinas.
Atsakymas: Ant aušinimo skysčio bakelio yra žymos MIN ir MAX. Aušinimo skysčio neturėtų būti daugiau nei MAX ar mažiau nei MIN.

Klausimas nr. 20: Parodykite arba pasakykite – kaip tikrinsite, ar veikia visi žibintai.
Atsakymas: Įjungęs degimą arba užvedęs transporto priemonę prietaisų skydelyje kartu su įjungtais žibintais užsidegs ir atitinkamos kontrolinės lemputės (gabaritinės, artimosios, tolimosios, priekinės priešrūkinės ar galinės priešrūkinės). Būtent taip galėsite patikrinti šių žibintų funkcionalumą. Apie sugedusią ar perdegusią žibinto lemputę – prietaisų skydelyje praneš kontrolinė lemputė. Likusius žibintus galite patikrinti vizualiai (numerio apšvietimą, stop žibintus, atbulinės eigos žibintus). Kita opcija yra paeiliui įjungti žibintus ir tikrinti vizualiai apžiūrėjus ar žibintai šviečia.

Klausimas nr. 21: Parodykite arba pasakykite – kaip keičiama tachografo duomenų laikmena.
Atsakymas: Tachografo duomenų laikmena (kortelė) keičiama išimant seną kortelę ir tuomet įdedant naują. Tai reikalauja įsidėti naują kortelę į skaitytuvą ir atlikti reikiamus veiksmus, pvz., įvesti PIN kodą ar pasirinkti režimą. Po to turi būti būtinai tikrinama – ar kortelė tinkamai veikia ir ar duomenys teisingai registruojami.

Klausimas nr. 22: Pasakykite – kaip valdysite pakėlimo aikštelę. Jei pakėlimo aikštelės egzamino transporto priemonėje nėra – kaip tikrinsite, ar visos durys, įskaitant krovinių skyriaus, yra patikimai uždarytos.
Atsakymas: Kabinoje įjunkite valdymo pultą, tuomet svirtelėmis arba mygtukais valdysite aikštelę. Jei pakėlimo aikštelės nėra – galite patikrinti vizualiai ir fiziškai ar visos durys, įskaitant krovinių skyriaus, yra uždarytos. 

Klausimas nr. 23: Parodykite arba pasakykite – kaip tikrinsite, ar veikia vairo stiprintuvas.
Atsakymas: Užvedus transporto priemonės variklį – vairą galima pasukti lengviau nei prieš užvedant transporto priemonę. Tai ir parodo, kad vairo stiprintuvas veikia. Tačiau jeigu vairas sukasi sunkiai ir reikia daug fizinės jėgos esant užvestam varikliui – reiškia, kad automobilyje nėra vairo stiprintuvo arba jis yra sugedęs. Galiausiai, apie tai Jus gali perspėti ir kontrolinė lemputė „Vairas su šauktuku“.

Klausimas nr. 24: Parodykite arba pasakykite – kaip tikrinsite, ar veikia posūkių signalai.
Atsakymas: Kad veiktų posūkių signalai – transporto priemonė turi būti užvesta. Norėdami įjungti posūkių signalą – paspauskite posūkių svirtelę aukštyn arba žemyn. Žalios spalvos rodyklė (indikatorius) prietaisų skydelyje rodo, kuris posūkio signalas veikia ir tuo pačiu mirksi transporto priemonės tos pusės posūkių lemputės. Apie gedimą informuos dažniau nei įprastai (labai kaip tik labai greitai) mirksinti žalios spalvos kontrolinė lemputė. Posūkių signalus galima patikrinti ir vizualiai apeinant automobilį ir apžiūrint ar abiejų pusių posūkių signalai veikia.

Klausimas nr. 25: Parodykite arba pasakykite – kur yra langų plovimo skysčio papildymo vieta.
Atsakymas: Suraskite ir nurodykite langų plovimo skysčio bakelį. Langų plovimo skysčio rezervuaras yra po variklio gaubtu. Bakelio matyti dažniausiai neįmanoma, bet yra matomas bakelio dangtelis. Dažniausiai dangtelis būna mėlynos spalvos (gali būti ir kitų spalvų, pvz.: juodas, geltonas). Rezervuaro dangtelis pažymėtas priekinio stiklo ir ant jo bėgančio vandens ženklu.

Klausimas nr. 26: Parodykite – kaip tikrinsite ar veikia priekinio stiklo plovimo sistema.
Atsakymas: Vairo dešinės pusės svirtelę traukiate link savęs. Štai taip įjungiama langų plovimo sistema priekiniame stikle. Kitos transporto priemonės gali turėti sukamą svirtelės galiuką, kurį sukant išleidžiamas langų plovimo skystis. Dar kitos gali turėti mygtuką, kurį reikia paspausti rankenėlės gale, kad būtų įjungta palaikomoji valymo sistema. Svarbiausia nepamiršti palaikyti šio mygtuko arba svirtelės, kad langų plovimo skystis tekėtų ir valytų stiklą efektyviai.

Klausimas nr. 27: Parodykite – kokių prietaisų rodmenis turite tikrinti prieš užvesdami variklį.
Atsakymas: Skydelyje stebėkite pakaitinimo žvakių indikatorių. Jis turi užgesti. Taip pat stenėkite manometrą, tepalo lygio indikatorių, kuro daviklį.

Klausimas nr. 28: Parodykite – kokių prietaisų rodmenis turite tikrinti užvedę variklį.
Atsakymas: Skydelyje stebėkite oro slėgio, tepalo slėgio, temperatūros indikatorius, voltmetrą. Įvertinkite, ar nedega gedimą indikuojančios lemputės, kurios rodo problemą.

C1E, CE, D1E, DE kategorijų praktikos egzamino Regitros klausimai

Klausimas nr. 1: Atsakykite, kaip tikrinsite – ar kėbulo būklė yra tinkama važiuoti.
Atsakymas: Apeidami ratu transporto priemonę apžiūrėkite – ar kėbulas nėra surūdijęs, ar nėra pūvinių, nesulūžęs ir apskritai – tvarkingas. 

Klausimas nr. 2: Pasakykite, kaip valdysite pakėlimo aikštelę. Jei pakėlimo aikštelės egzamino transporto priemonėje nėra – kaip tikrinsite, ar visos durys, įskaitant krovinių skyriaus, yra patikimai uždarytos.
Atsakymas: Kabinoje įjunkite valdymo pultą. Tada tuomet svirtelėmis arba mygtukais valdykite aikštelę. Jei pakėlimo aikštelės nėra, tuomet patikrinsite vizualiai ir fiziškai. Žiūrima, ar visos durys, įskaitant krovinių skyriaus, yra uždarytos.

Klausimas nr. 3: Pasakykite, kaip tikrinsite – ar ratų tvirtinimo veržlės patikimai užveržtos.
Atsakymas: Apeidami ratu transporto priemonę – raktu patikrinkite ratų veržles.

Klausimas nr. 4: Pasakykite – kaip tikrinsite stiklo valytuvų būklę.
Atsakymas: Papurškus skysčio valytuvas turi tolygiai bei švariai nuvalyti stiklą. Valytuvas neturi klibėti ant ašelės. Tai ir reikštų nusidėvėjusią tvirtinimo vietą, jis būtų deformuotas.

Klausimas nr. 5: Pasakykite – kokius veiksmus atliksite su tachografu prieš pradėdamas darbą ir jį pabaigus.
Atsakymas: Prieš pradėdamas darbą – vairuotojas prisijungia prie tachografo ir pasirenka „Pradėti darbą“ režimą. Tuomet patikrina – ar įrenginys veikia tinkamai. Darbo pabaigoje jis pasirenka „Pabaigti darbą“ režimą. Tada atsijungia nuo tachografo. Dar turi galimybę patikrinti darbo laiko ataskaitą. Peržiūrima, ar visi duomenys yra teisingi.

Klausimas nr. 6: Nurodykite – kaip tikrinsite atšvaitų būklę.
Atsakymas: Įjungęs transporto priemonės degimą arba užvedęs jį – prietaisų skydelyje, kartu su įjungtais žibintais užsidegs ir atitinkamos kontrolinės lemputės. Taip vizualiai galėsiu patikrinti šių žibintų veikimą. Apie sugedusią ar perdegusią žibinto lemputę prietaisų skydelyje praneš kontrolinė lemputė. Likusius žibintus bus galima patikrinti vizualiai (numerio apšvietimą, stop žibintus, atbulinės eigos žibintus). Kita opcija yra paeiliui įjungti žibintus ir patikrinti vizualiai apžiūrėjus ar žibintai šviečia. 

Klausimas nr. 7: Atsakykite – kaip tikrinsite purvasaugių būklę.
Atsakymas: Apeidami transporto priemonę vizualiai apžiūrėkite – ar purvasaugiai nenutrūkę, neįplyšę, nėra kitaip deformuoti. 

Klausimas nr. 8: Informuokite – kaip patikrinsite pakabos būklę.
Atsakymas: Transporto priemonės pakabos būklė periodiškai turėtų būti tikrinama auto servise. Vizualiai yra patikrinama – ar nelūžusios spyruoklės bei lingės, nepažeistos oro pagalvės. Važiuojant reikia atkreipti dėmesį – ar nėra pašalinių, keistų garsų.

Klausimas nr. 9: Parodykite – kokių prietaisų rodmenis turite tikrinti prieš užvesdami variklį.
Atsakymas: Svarbiausia skydelyje stebėkite pakaitinimo žvakių indikatorių. Jis turi užgesti. Vertinkite manometrą, tepalo lygio, kuro daviklius…

Klausimas nr. 10: Parodykite – kokių prietaisų rodmenis turite tikrinti užvedę variklį.
Atsakymas: Skydelyje stebėkite oro slėgio, tepalo slėgio, temperatūros daviklius, voltmetrą. Taip pat atkreipkite dėmesį – ar nedega gedimą indikuojančios lemputės.

Klausimas nr. 11: Atsakykite – į ką būtina atsižvelgti pakraunant transporto priemonę.
Atsakymas: Krovinio svoris ir gabaritai turi neviršyti leistinų dydžių. Krovinį būtinai paskirstykite pagal leistinas apkrovas visoms ašims. Patikrinkite – ar padėklai patikimai apvynioti plėvele. Krovinį išdėstykite simetriškai: sunkesnius krovinius sukraukite apačioje, saugiai pritvirtinkite. Krovinys turi netrukdyti matomumui, nebyrėti, neteršti aplinkos.

Klausimas nr. 12: Parodykite arba pasakykite – kaip tikrinsite, ar oro sistemoje nėra nuotėkio.
Atsakymas: Išjungę variklį stebėkite – ar nemažėja slėgis sistemoje. Išjungę variklį paremkite ratus, atleiskite stovėjimo stabdį ir nuspaudę darbinį stabdį įvertinkite – ar slėgis nekrenta greičiau kaip 3 psi (0,2 atm) per minutę automobilyje arba 4 psi (0,3 atm) per minutę transporto priemonių junginyje. Apeidami automobilį pasiklausykite, ar nesigirdi šnypštimo.

KET bilietų kainos vos nuo
0,28 /val.